ACTAX.si
  • Domov
  • Storitve
    • Davčno svetovanje
    • Preventivni davčni pregledi in davčna mnenja
    • Računovodske storitve
    • Skrbni pregledi (Due diligence)
  • O PODJETJU
    • Ekipa
    • Zakaj izbrati nas
  • POVPRAŠEVANJE
  • BLOG
  • Vzorci dokumentov
  • COVID 19
  • Kontakt
  • Domov
  • Storitve
    • Davčno svetovanje
    • Preventivni davčni pregledi in davčna mnenja
    • Računovodske storitve
    • Skrbni pregledi (Due diligence)
  • O PODJETJU
    • Ekipa
    • Zakaj izbrati nas
  • POVPRAŠEVANJE
  • BLOG
  • Vzorci dokumentov
  • COVID 19
  • Kontakt

Znesek minimalne plače od 1.1.2022

14/1/2022

 
Picture
Minimalna plača za delo s polnim delovnim časom, opravljeno od 1. januarja 2022, je 1.074,43 EUR.

Vir: UL RS 5/22, veljavno z dnem 13.1.2022

Pravica do kratkotrajne odsotnosti zaradi bolezni - podaljšanje ukrepa do 28. 2. 2022

3/1/2022

 
Dne 29. 12. 2021 je bil v Uradnem listu RS, št. 206/2021 objavljen Zakon o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19 (ZDUPŠOP), ki je začel veljati  30. 12. 2021. ZDUPŠOP v 21. členu podaljšuje veljavnost 31. člena Zakona o dodatnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic COVID-19 (ZDUOP), zato lahko delavci pravico do kratkotrajne odsotnosti zaradi bolezni  uveljavijo do 28. 2. 2022 (po ZDUOP je ta pravica veljala od 5. 2. 2021 do 31. 12. 2021). 

Delavec je lahko odsoten z dela zaradi bolezni brez potrdila o upravičeni zadržanosti od dela, ki ga izda izbrani osebni zdravnik, torej brez predhodne ugotovitve razlogov za takšno odsotnost z dela, do tri zaporedne dni v kosu, in sicer največ enkrat v posameznem koledarskem letu. Delavec mora o kratkotrajni odsotnosti zaradi bolezni pisno ali elektronsko obvestiti delodajalca prvi dan odsotnosti, ter v času koriščenja kratkotrajne odsotnosti zaradi bolezni ne sme opravljati pridobitne dejavnosti ali se gibati izven kraja svojega bivanja. 
Za čas te odsotnosti je delavec upravičen do nadomestila plače, ki ga izplača delodajalec, ki nato zahteva refundacijo od Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS). ZZZS delodajalcu refundira izplačano nadomestilo v breme Proračuna Republike Slovenije.

Delodajalci lahko zahtevke za refundacijo vložijo v elektronski obliki najpozneje do 31. 5. 2022.
Več o postopku refundacije nadomestila plače zaradi kratkotrajne odsotnosti od dela zaradi bolezni (za delodajalce)

Spremembe DDPO 1.1.2021 in predlog sprememb Zakona o davčnem postopku

19/11/2021

 
DAVEK OD DOHODKOV PRAVNIH OSEB -  spremembe, ki bodo pričele veljati od 1.1.2022
Zakon vsebuje spremembe določb glede koriščenja davčnih olajšav in priznavanja odhodkov. Od 1.1.2022 dalje se bodo stroški reprezentance in stroški nadzornega sveta oz. drugega organa, ki opravlja zgolj funkcijo nadzora, priznali v višini 60 % stroškov.
Spremenjene bodo tudi določbe glede olajšav za zaposlovanje ter donacije. Dodane pa bodo določbe glede olajšav za vlaganja v digitalni in zeleni prehod. Spremenjene bodo tudi določbe glede hibridnih neskladij. 

Predlog Zakona o davčnem postopku


S predlogom zakona se veljavna ureditev davčnega postopka dopolnjuje v smeri lažjega in hitrejšega uveljavljanja pravic in pravnih koristi zavezancev za davek. Cilj predloga zakona je zagotoviti transparentno, učinkovito in pravilno izvajanje v praksi, utrditi pravno varnost in predvidljivost, pri izpolnjevanju obveznosti zavezancem za davek odpraviti administrativna bremena in z njimi povezane stroške ter zagotoviti odločanje v predpisanem roku.

ZAKON O DAVKU OD VIRTUALNIH VALUT

4/11/2021

 
Zako o davku od virutlanih valut še ni sprejet, v kolikor bo, pa se bo pričel uporabljati od 1.1.2022.
Namen omenjenega zakona je, da se področje virtualnih valut uredi v davčni zakonodaji.
Trenutno je davčna obravnava poslovanja z virtualnimi valutami (trgovanje in rudarjenje virtualnih valut) urejeno z obstoječimi davčnimi pravili in podrobno pojasnjeno s pojasnilom Fursa.

Cilj predloga Zakona o davku od unovčenih virtualnih valut je uvedba obveznosti plačevanja davka od vrednosti unovčenih virtualnih valut ter zagotovitev javnofinančnih prihodkov iz naslova take obdavčitve. S predlaganim zakonom naj bi se spodbujalo prostovoljno in enostavno plačevanje davkov.

Zavezanec za davek je fizična oseba, ki je rezident Republike Slovenije po zakonu, ki ureja dohodnino in ki opravi unovčenje virtualne valute.

Zakon se ne uporablja za pravne osebe in za fizične osebe, ki opravljajo dejavnost in imajo virtualno valuto izkazano med sredstvi dejavnosti, ki jo opravljajo.

Davek naj bi se plačeval od od vrednosti unovčenih virtualnih valut, ki so doseženi v davčnem letu, ki je enako koledarskemu letu. Za virtualno valuto po omenjenem zakonu se šteje virtualna valuta, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja preprečevanje pranja denarja.

Za unovčenje virtualne valute naj bi se štelo:
a)    menjava virtualne valute v fiat valuto, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja preprečevanje pranja denarja, ki je nakazana na plačilni račun zavezanca za davek.

b)    nakup blaga, storitev ali drugega premoženja z virtualno valuto.

Davčna obveznost nastane v trenutku, ko je opravljeno unovčenje virtualne valute. V kolikor pa skupen zensek unovčenja virtualne valute v koledarskem letu ne presega 15.000 eur, davčna obveznost ne nastane. Stopnja davka bi znašala 10 % od davčne osnove.

V zakonu pa je opredljena tudi alternativna možnost obdavčiteve.
V kolikor imate dileme,  vprašanja glede pripoznanja ali plačila kriptovalut smo na voljo za vas : info@actax.si 


FURS: Predlog obdavčitve virtualnih valut

2/9/2021

 
Glede na popularnost virtualnih valut želi Furs zakonsko urediti, poenostaviti področje virtualnih valut.
Zavezanci naj bi imeli na izbiro dve možnosti obdavčitve in sicer:
  1. Glede na unovčeni znesek ali paPredmet obdavčitve bi bil vnovčeni znesek virtualnih valut v eno od valut oziroma za nakup stvari. Predlagana stopnja pa naj bi znašala 10%. To pomeni, da bi bil obdavčen znesek, ki bi ga  fizična oseba (rezident Slovenije) ob unovčenju prejela na svoj transakcijski račun oz. kupila neko stvar.
V kolikor bi zavezanec imel izgubo, bi to moral tudi dokazati – posledično bi to pomenilo pregled vseh transakcij, s čimer pa se pri izkazanem dobičku, zavezanec temu pregledu s stani Fursa izogne.
 
    2. Glede na ustvarjeni dobiček.  
 
Primer:
 Fizična oseba je decembra 2018 kupila 1 BTC po ceni 3.000 evrov. Danes je ta BTC prodala oziroma unovčila v vrednosti 40.000 evrov:
  1. Obdavčitev unovčenega zneska v višini 10% od prodaje nad oprostitvijo: (40.000€ - 15.000€) x 10% = 2.500 €
  2. Obdavčitev dobička po stopnji 25%: (40.000€ – 3.000€) x 25% = 9.250€
 
Ponazorjen je primer preprostega izračuna davka v primeru nakupa enega bitcoina (BTC) v letu 2018 in unovčenju v teh dneh in to za oba predvidena načina obdavčitve.
 
Vir: https://www.gov.si/novice/2021-08-31-dopolnjen-predlog-obdavcitve-virtualnih-valut/

Splošno obvestilo FURSA o posledicah napak pri predlaganju REK obrazcev in njihovih popravkov zaradi popravil zapiranja terjatev s plačili.

2/1/2020

 
Picture
Furs želi obvestiti zavezance na napake, ki se pojavljalo pri predlaganju REK obrazcev in njihovih popravkov.

Predlaganje REK obrazcev:
REK obrazec se odda najkasneje na dan izplačila dohodka, kasnejša predložitev REK obrazca pomeni kršitev, razen, če je zavezanec pridobil odobritev davčnega organa za prepozno predložitev.
Plačila po (ne)predloženih REK obrazcih
Plačilo zneska po REK obrazcu na dan izplačila dohodka ne pomeni poravnavo te obveznosti, če se REK obrazec ne predloži. Na primer, če se po plačilu, ki je bil namenjen REK obrazcu, ki pa ni bil oddan, oddan drugi obračun na isti vrsti davka, bo plačilo zaprlo drug vložen obračun. Po vložitvi manjkajočega REK obrazca z zamudo ob pogoju, da so bili na isti vrsti davka vloženi drugi obračuni s kasnejšo zapadlostjo, se bodo za zapiranja tega obračuna porabila zadnja prejeta plačila, kar bo pripeljalo do zamude pri plačilu in obračuna zamudnih obresti. Obračun za zamudne obresti se torej ne izvede zaradi prepozno vloženega REK obrazca, ampak zato, ker so bila za njegovo zapiranje uporabljena kasnejša prejeta plačila na tej vrsti davka.



Preberi več...

Sprememba ZDDV-1 (UL RS 73/19)

1/1/2020

 
Novela zakona vsebuje spremembe določb glede stopnje DDV. Po novem se bo DDV obračunal po posebni nižji stopnji 5 % od davčne osnove za dobave blaga in storitev, ki so navedene v novi prilogi IV.
Nižja stopnja DDV se bo uporabljala za dobave, vključno s knjižnično izposojo knjig, časopisov in periodičnih publikacij na fizičnih nosilcih ali dobavljenih elektronsko ali oboje (vključno z brošurami, letaki in podobnim gradivom, otroškimi slikanicami, knjigami za risanje ali pobarvankami, glasbenimi deli, tiskanimi ali v rokopisu, zemljevidi in hidrografskimi ali podobnimi kartami).

Spremembe se začnejo uporabljati od 1. januarja 2020.
Picture

Odgovornost gospodarskih družb za davčno utajo pri poslovanju z DDV

30/10/2019

 
V postopkih davčnega nadzora Furs že nekaj časa uveljavlja stališče, da je uveljavljanje pravic iz naslova DDV (odbitek vstopnega DDV, zahtevek za vračilo DDV, oprostitev obračuna DDV) na podlagi goljufije nezakonito, v kolikor je davčni zavezanec, ki jih uveljavlja, vedel ali bi na podlagi objektivnih okoliščin moral vedeti, da sodeluje v transakciji, ki je del utaje DDV.
Zavezancem je s tem naloženo, da sami dokazujejo nasprotno. V Fursovi spletni publikaciji
poslovanje_z_neplacujocimi_gospodarskimi_subjekti_in_odgovornost_gospodarskih_subjektov_za_placilo_utajenih_davcnih_obveznosti.docx (1. izdaja, oktober 2019), so podrobneje opredeljeni indikatorji, ki kažejo na utajo DDV. Prav tako so natančno opisane preveritve, ki bi jih zavezanec moral narediti, da njegova transakcija ni del utaje DDV.
Katalog obveznih preverjanj je zelo širok, zavezanci pa morajo od primera do primera glede na vsakokratne okoliščine zagotavljati dovolj širok nabor dokazov, da niso vedeli oziroma niso mogli vedeti, da sodelujejo v davčni utaji.

Picture

Davčni vidik obračunavanja DDV pri izdanih bonih

26/5/2019

 
Pri obračunavanju DDV ob izdaji vrednostnega bona je potrebno vedeti ali gre za eno namenske ali večnamenske vrednostne bone.

a) Večnamenski bon

V kolikor davčni zavezanec izda račun za darilni bon na določeno vrednost, pri tem pa še ni znano, za nakup katerega blaga ali storitve bo darilni bon porabljen, se omenjena transakcija šteje kot menjava enega plačilnega sredstva za drugega. V tem primeru gre za večnamenski bon in se po DDV zakonodaji ne šteje kot da gre za račun za opravljeno dobavo blaga ali storitev zato tak račun tudi ni predmet davčnega potrjevanja računov.
Obdavčljivi dogodek in s tem obveznost obračuna DDV nastane šele takrat, ko izdajatelj darilnega bona opravi dobavo blaga ali storitve (imetnik darilnega bona plača blago ali storitve, ki jih izbere iz izdajateljeve ponudbe). Davčni zavezanec, ki opravi dobavo blaga ali storitve, plačano z večnamenskim bonom, mora za opravljeno dobavo izdati račun v skladu z 81. členom ZDDV-1, tak račun je tudi predmet davčnega potrjevanja računov. 

Preberi več...

Kriteriji za odbitek DDV pri tovornih vozilih

26/5/2019

 
Glede tovornih vozil in odbitka DDV, je potrebno upoštevati naslednje kriterije: (predvsem kadar je kupljeno poltovorno vozilo ali kadar gre za predelavo iz osebnega v tovorno itd…)
 
Po 106. členu ZDDV-1 se osebna vozila definirajo kot:  
motorna vozila pod tarifno oznako KN 8703, konstruirana predvsem za prevoz ljudi, vključno z motornimi vozili za kombiniran prevoz ljudi in blaga (npr. tip »karavan«, »kombi« itd.), dirkalni avtomobili in vozila, ki jih proizvajalci homologirajo kot tovorna vozila, se pa uvrščajo pod tarifno oznako KN 8703.
Ne glede na zgornji stavek, sme davčni zavezanec odbiti DDV od osebnih večnamenskih vozil, ki so konstruirana za prevoz ljudi in blaga ter se uvrščajo pod tarifno oznako 8703 in se štejejo, da so namenjena prevozu blaga ali tovora, če so kumulativno izpolnjeni naslednji pogoji:
-       razmerje med maso potnikov in maso tovora mora biti v korist tovora. Razmerje se ugotovi po formuli:
P - (M + (N x 68)) > N x 68,
pri čemer je:
P  - največja tehnično dovoljena masa obremenjenega vozila v kg,
M  - masa vozila, pripravljenega za vožnjo, v kg,
N  - število sedežev razen vozniškega;
-       stranske okenske odprtine v prostoru, namenjenem prevozu tovora, ne smejo biti zastekljene, temveč fiksno zaprte s pločevino ali drugim ustreznim materialom;
-       tovorni prostor mora biti od potniškega ločen s pregrado (pločevina ali kovinska mreža) po vsej višini in širini in
-       vozilo je opremljeno z napravo za zvočni opozorilni signal pri vzvratni vožnji.
<<Prejšnja stran

    Arhiv novic

    January 2022
    November 2021
    September 2021
    January 2020
    October 2019
    May 2019
    June 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    March 2017
    January 2017
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    January 2016


    Kategorije

    All
    Davčni Postopek
    DDPO
    DDV
    Delovna Zakonodaja
    Dohodnina
    Kriptosvet
    Računi
    Revizija
    SRS
    Subvencije
    ZGD


    Koristne povezave
    AJPES
    FURS
    E-davki
    E-VEM
    E-UPRAVA
    ZZZS
    ZPIZ
    Slovenski inštitut za revizijo-SIR
    Zveza računovodij finančnikov in revizorjev Slovenije - Zveza RFR
    Banka Slovenije
    Pravno  informacijski sistem RS
    Uradni list Slovenije
    Sodna praksa
    Ministrstvo za finance
    Davčni predpisi
    Statistični Urad RS
    Računsko sodišče
    Evropsko  računsko sodišče
    Portal evropske unije
    Sodišče e-portal
    Evropska centralna banka ECB
    VIES
    Tečajna lista Banke Slovenije
    EURIBOR
Naša spletna stran omejeno uporablja tehnologijo piškotkov za spremljanje obiskanosti spletnega mesta (Google Analytics in platforma Weebly). Na vaš računalnik se ob obisku spletne strani namesti piškotek (datoteka z informacijami), ki omogoča, da spletna stran sledi vaši izbiri in aktivnostim med obiskom spletne strani. S tem omogočamo enostavnost in hitrost spletne strani. Ne prenašamo nobenih osebnih podatkov ali podatkov o vašem računalniku. Če ne želite prejemati piškotkov, lahko to spremenite v nastavitvah vašega brskalnika. Več informacij
© 2022 AC TAX d.o.o.  |  Vse pravice pridržane.

Pravno ovestilo