V skladu z Zakonom o gospodarskih družbah (ZGD-1) so k reviziji zavezane srednje in velike družbe. Družbe zavezane k reviziji so tiste, ki v dveh zaporednih poslovnih letih presegajo vsaj 2 od naslednjih kriterijev:
1. Povprečno število zaposlenih presega 50. 2. Čisti prihodki od prodaje presegajo 8 mio EUR 3. Vrednost aktive presega 4 mio EUR. V vsakem primeru pa spadajo med velike družbe: družbe, ki so v javnem interesu, družbe ki trgujejo na trgu vrednostnih papirjev ter družbe, ki so zavezane k pripravi konsolidiranega letnega poročila. Po ZGD-1 pa so mikro in majhne družbe razvrščene po naslednjih kriterijih: (izpolnjevati morajo vsaj 2 kriterija od treh 2 zaporedni poslovni leti) Mikro družba 1. Povprečno število zaposlenih ne presega 10. 2. Čisti prihodki od prodaje ne presegajo 700.000 EUR 3. Vrednost aktive ne presega 350.000 EUR.Majhna družba : 1. Povprečno število zaposlenih ne presega 50. 2. Čisti prihodki od prodaje ne presegajo 8 mio EUR 3. Vrednost aktive ne presega 4.mio EUR. Vir: ZGD-1 Načela ki se uporabljajo v davčnem postopku so:
1) Načelo zakonitosti v davčnih zadevah Davčni organ odloča v davčnih zadevah samostojno v okviru in na podlagi mednarodnih pogodb, ki obvezujejo Republiko Slovenijo, zakonov in splošnih aktov po tem zakonu, zakonu, ki ureja finančno upravo ali zakonu o obdavčenju. Davčni organ pri obravnavi zavezancev za davek postopa nepristransko. V zadevah, v katerih davčni organ odloča po prostem preudarku, mora odločiti v skladu z namenom, zaradi katerega je prosti preudarek dan, in obsegom prostega preudarka, kot ga določa zakon. 2) Načelo materialne resnice v davčnih zadevah Davčni organ je dolžan ugotoviti vsa dejstva, ki so pomembna za sprejem zakonite in pravilne odločitve, pri čemer je dolžan z enako skrbnostjo ugotoviti tudi tista dejstva, ki so v korist zavezanca za davek, če ni s tem zakonom drugače določeno. Na podlagi verjetno izkazanih dejstev lahko odloči le, če tako določa ta zakon ali zakon o obdavčenju. Furs je na svoji spletni strani objavil brošuro, namenjeno fizičnim osebam, ki se ukvarjajo oz. se nameravajo ukvarjati s sobodajalstvom. To pomeni, kadar omenjeno dejavnost opravljalo le začasno (skupno NE VEČ kot 5 mesecev v koledarskem letu) in gostom nudijo do 15 ležišč in so vpisani v Poslovni register Slovenije.
V brošuri so predstavljena: - potrebna dovoljenja in soglasja za opravljanje te dejavnosti, - obveznost vpisa v Poslovni register Slovenije oziroma v davčni register, - davčne obveznosti sobodajalca, - obveznost plačevanja prispevkov za socialno varnost ter - obveznosti po drugih nedavčnih predpisih. Brošura za sobodajalce: http://www.fu.gov.si/fileadmin/Internet/Davki_in_druge_dajatve/Podrocja/Dohodnina/Dohodek_iz_dejavnosti/Opis/Podrobnejsi_opis_1_izdaja_Brosura_za_sobodajalce_-_fizicne_osebe.pdf Višina bonitete se določi na podlagi primerljive tržne cene. V primeru, da primerljive tržne cene ni mogoče določiti, se višina bonitete določi na podlagi stroška, ki je nastal pri delodajalci v zvezi z zagotavljanjem bonitete.
Tako ugotovljena boniteta se zmanjša za plačila, ki jih delojemalec plača delodajalcu v zvezi z zagotavljanjem določene bonitete. 1. BONITETA ZA UPORABO VOZILA Če delodajalec zagotovi delavcu avtomobil, ki ga uporablja v privatne namene, se (ne glede na dejansko uporabo vozila za privatne namene in ne glede na kakšen način je delodajalec vozilo pridobil) v davčno osnovo delavca všteva 1,5% nabavne vrednosti avtomobila mesečno, za vsak začeti koledarski mesec uporabe vozila. V nabavno vrednost avtomobila se všteva tudi davek na dodano vrednost (DDV). Nabavna vrednost vozila (NV), ki se upošteva pri izračunu davčne osnove, se v drugem letu zniža za 15% in v naslednjih letih do vključno četrtega leta še vsako leto za 15%, V petem letu se zniža še za 10% in v naslednjih letih do vključno osmega leta še vsako leto za 10%, v vseh naslednjih letih je enaka 10%. Če delavec mesečno prevozi manj kot 500 km v privatne namene, se nabavna vrednost, zmanjša za 50%. Če delodajalec zagotovi gorivo za privatno uporabo vozila, se davčna osnova mesečno poveča za 25%. Boniteta se ne ugotavlja v primeru uporabe osebnega vozila zaradi izvajanja ukrepov varovanja, ki jih izvaja policija v skladu z zakonom o policiji. V skladu s Slovenskim računovodskim standardom (SRS) 30 je podjetnik fizična oseba, ki na trgu samostojno opravlja pridobitno dejavnost v okviru organiziranega podjetja na podlagi Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1).
Pri podjetnikih je pod določenimi pogoji dovoljeno enostavno knjigovodstvo. Podjetnikov poslovni izid predstavlja razliko med prihodki in odhodki in je podjetnikov dohodek, ali negativni čisti poslovni izid, v kolikor so odhodki višji od prihodkov. Podjetnik sprejema poslovne odločitve s sklepi, ki se hranijo še 10 let po prenehanju opravljanja dejavnosti. Vsak sklep mora biti označen z zaporedno številko po časovnem zaporedju. Že sprejete računovodske usmeritve se lahko spremenijo le z novimi sklepi. Poslovne knjige in poročila morajo biti dostopne na sedežu podjetnika. Če podjetnikove knjige vodi druga pravna ali fizična oseba, ki ima registrirano dejavnost, se lahko poslovne knjige hranijo tudi pri njej. Podjetnik med sredstvi izkazuje tudi stvarno premoženje, preneseno iz gospodinjstva. Podjetnik lahko prenese stvarno premoženje iz gospodinjstva med svoje premoženje od dneva priglasitve, lahko pa tudi kasneje. Podjetnik lahko prosto razpolaga z denarnimi sredstvi podatki o pretokih med svojim podjetjem in gospodinjstvom, podjetnik razkriva v okviru skupine podjetnikovega kapitala. Podjetnikov kapital je lastni vir financiranja podjetnika, ki se lahko spreminja dnevno zaradi pritoka ali odtoka denarnih sredstev v gospodinjstvo. Podjetnik ni v delovnem razmerju, zato zanj tudi ni kolektivne pogodbe, ki opredeljuje pravice in obveznosti iz delovnega razmerja. |
Arhiv novic
January 2022
Kategorije
All
Koristne povezave
AJPES
FURS E-davki E-VEM E-UPRAVA ZZZS ZPIZ Slovenski inštitut za revizijo-SIR Zveza računovodij finančnikov in revizorjev Slovenije - Zveza RFR Banka Slovenije Pravno informacijski sistem RS Uradni list Slovenije Sodna praksa Ministrstvo za finance Davčni predpisi Statistični Urad RS Računsko sodišče Evropsko računsko sodišče Portal evropske unije Sodišče e-portal Evropska centralna banka ECB VIES Tečajna lista Banke Slovenije EURIBOR |
Naša spletna stran omejeno uporablja tehnologijo piškotkov za spremljanje obiskanosti spletnega mesta (Google Analytics in platforma Weebly). Na vaš računalnik se ob obisku spletne strani namesti piškotek (datoteka z informacijami), ki omogoča, da spletna stran sledi vaši izbiri in aktivnostim med obiskom spletne strani. S tem omogočamo enostavnost in hitrost spletne strani. Ne prenašamo nobenih osebnih podatkov ali podatkov o vašem računalniku. Če ne želite prejemati piškotkov, lahko to spremenite v nastavitvah vašega brskalnika. Več informacij
© 2022 AC TAX d.o.o. | Vse pravice pridržane.
|